مدیریت عملکرد سازمان
روشی استراتژیک برای بهبود فرآیندها و بهبود عملکرد کارکنان سازمان
مدیریت عملکرد روشی است استراتژیک و یکپارچه که با برنامهریزی و هدفگذاری برای سازمان و کارکنان آغاز شده و پس از ارزیابی آنان از طریق کنترل شاخصهای عملکرد، پیشنهاداتی را برای بهبود فرآیندها و بهبود عملکرد کارکنان فراهم میآورد. تداوم این چرخه، موفقیتی پایدار برای سازمان به دنبال خواهد داشت.
توصیف چارچوب/متدولوژی
ابزارها / نرم افزارها
منابع و مراجع
خدمات و موضوعات مرتبط
هوش کسبوکار (BI)
برنامهریزی و کنترل استراتژیک و عملیاتی
سیستم گزارشگیری مدیریت (MRS)
سیستم مدیریت عملکرد
ارزیابی عملکرد کارکنان
داشبوردهای دیجیتالی/داشبوردهای مدیریتی
اجزای سیستم مدیریت عملکرد
زیرسیستم ارزیابی عملکرد واحدها/فرایندها/ابتکارات
زیرسیستم ارزیابی عملکرد کارکنان
زیرسیستم پاداش عملکرد کارکنان
پیشنیارهای استقرار سیستم مدیریت عملکرد
استقرار موفقیتآمیز سیستم مدیریت عملکرد، مستلزم تامین پیشنیازها و مستنداتی به شرح زیر است:
اهداف و استراتژیهای سازمانی در سه سطح کلان، کسبوکار، کارکردی/ فرایندی
سیاستهای منابع انسانی
ساختار سازمانی و شرح وظایف کارکنان
اطلاعات وضع موجود ارزیابی عملکرد و مستندات نظامهای فعلی جبران خدمت
مستندات فرایندهای کسب و کار
موارد کاربرد
تولید بازخوردهایی برای بازنگری در اهداف سازمان
شناسایی نقاط قوت و زمینههای قابل بهبود در فرایندها و کارکنان
برنامهریزی برای آموزش و ارتقای کارکنان و تعیین مسیر شغلی آنان
تعیین حقوق و پاداش کارکنان
تعیین شاخصهایی برای جذب نیروی انسانی
تصمیمگیری در خصوص خروج از خدمت کارکنان