مدیریت عملکرد سازمان
روشی استراتژیک برای بهبود فرآیندها و بهبود عملکرد کارکنان سازمان
مدیریت عملکرد روشی است استراتژیک و یکپارچه که با برنامهریزی و هدفگذاری برای سازمان و کارکنان آغاز شده و پس از ارزیابی آنان از طریق کنترل شاخصهای عملکرد، پیشنهاداتی را برای بهبود فرآیندها و بهبود عملکرد کارکنان فراهم میآورد. تداوم این چرخه، موفقیتی پایدار برای سازمان به دنبال خواهد داشت.
توصیف چارچوب/متدولوژی
-
Microsoft Solution Framework (MSF)
ابزارها / نرم افزارها
- Microsoft PerformnacePoint Server
- Microsoft SQL Analysis Services
- GN SharePoint Cube
- Microsoft Excel Services
- Microsoft Office SharePoint Server
منابع و مراجع
-
راهنمای استفاده از GN sharepoint cube
-
راهنمای آشنایی با چارچوب BI مایکروسافت
خدمات و موضوعات مرتبط
- هوش کسبوکار (BI)
- برنامهریزی و کنترل استراتژیک و عملیاتی
- سیستم گزارشگیری مدیریت (MRS)
- سیستم مدیریت عملکرد
- ارزیابی عملکرد کارکنان
- داشبوردهای دیجیتالی/داشبوردهای مدیریتی
اجزای سیستم مدیریت عملکرد
- زیرسیستم ارزیابی عملکرد واحدها/فرایندها/ابتکارات
- زیرسیستم ارزیابی عملکرد کارکنان
- زیرسیستم پاداش عملکرد کارکنان
پیشنیارهای استقرار سیستم مدیریت عملکرد
استقرار موفقیتآمیز سیستم مدیریت عملکرد، مستلزم تامین پیشنیازها و مستنداتی به شرح زیر است:
- اهداف و استراتژیهای سازمانی در سه سطح کلان، کسبوکار، کارکردی/ فرایندی
- سیاستهای منابع انسانی
- ساختار سازمانی و شرح وظایف کارکنان
- اطلاعات وضع موجود ارزیابی عملکرد و مستندات نظامهای فعلی جبران خدمت
- مستندات فرایندهای کسب و کار
موارد کاربرد
- تولید بازخوردهایی برای بازنگری در اهداف سازمان
- شناسایی نقاط قوت و زمینههای قابل بهبود در فرایندها و کارکنان
- برنامهریزی برای آموزش و ارتقای کارکنان و تعیین مسیر شغلی آنان
- تعیین حقوق و پاداش کارکنان
- تعیین شاخصهایی برای جذب نیروی انسانی
- تصمیمگیری در خصوص خروج از خدمت کارکنان