مشکل پرنیان برای مایکروسافت پراجکت در به‌روزرسانی‌های اخیر

متأسفانه به‌روزرسانی‌های اخیر در مایکروسافت پراجکت باعث بروز اشکالاتی در فارسی‌ساز پرنیان و پشتیبانی از تقویم شمسی شده است. تیم توسعه‌ی شرکت گستره‌نگار نهایت سعی خود را کرد تا برای رفع این مشکل اقدام کند. مشتریان می‌توانند از این لینک استفاده کنند و با دریافت نسخه‌ی 11.0.1 این مشکل را برطرف کنند. در این مطلب به علت بروز این اشکال می‌پردازیم.

در آخرین به‌روز‌آوری‌های مایکروسافت پراجکت و آفیس (بطور مشخص بعد از نسخه‌ی 2406) ظاهراً تیم توسعه‌ی آفیس تصمیم گرفته است که یکی از توابع اصلی محاسبات مربوط به تقویم‌های غیر میلادی را تغییر دهد و در کمال تعجب اینکار با تغییر نام تابع صورت گرفته است. در واقع تابع DateLocalToGreg با نام جدید DateLocalToGregEx ساخته شده است. این تغییر نام باعث شده است که پشتیبانی از تقویم شمسی در این به‌روزرسانی مختل شود.

ضمناً توجه داشته باشید که از نسخه‌ی MS Project 2019 و با نصب از روش ClickToRun عملاً تمامی نسخه‌های مایکروسافت پراجکت به شکلی تقریباً یکسان به‌روزرسانی میشوند و عملاً فرقی مابین این نسخه‌ها از حیث فایل‌های نصب شده نیست. مایکروسافت تنها امکانات این نسخه‌ها را متناسباً فعال و یا غیر فعال میکند. به این خاطر است که به‌روزرسانی اخیر باعث بروز اشکال در تمامی نسخه‌های پراجکت از 2019، 2021 و 2024 می‌شود که با روش ClickToRun نصب شده‌اند. برای اطلاع بیشتر در این خصوص به منابع زیر مراجعه کنید:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
پیمایش به بالا
Scroll to Top