ذخیره الگوی زمانبندی در مایکروسافت پراجکت

گاهی لازم است در نرم افزار مایکروسافت پراجکت بخشی به عنوان الگو وجود داشته باشد که بتوان در زمانی که لازم است برنامه زمانبندی های مختلف را به صورت الگو نگهداری کرده تا در زمان مورد نظر به جای کپی از فایل های اجرایی پروژه و اعمال تغییرات در آن و ایجاد برنامه زمانبندی جدید از الگوهای ذخیره شده در نرم افزار استفاده کرد. می توان با استفاده از یکی از روشهای زیر، الگوی پروژه جدید ایجاد کنید:

  • در روش اول با یک برنامه زمانبندی خالی شروع کرده و پروژه را به طور کامل از ابتدا ایجاد کنید. این روش نیاز به زمان زیادی دارد.
  • در روش دوم یک پروژه تکمیل شده را به نسخه بدون اطلاعات واقعی تبدیل کرده و سپس به عنوان الگو ذخیره کنید.
  • در روش سوم یک پروژه جدید از یکی از قالب های رایگانی که در نرم افزار وجود دارد ایجاد کرده پس از اعمال تغییرات به عنوان الگو ذخیره کنید.

روش دوم بهترین گزینه جهت ایجاد الگو برای نرم افزار است. پس از اعمال تغییرات از مسیر زیر ادامه می دهیم .

  1. از منوی File بر روی Save As کلیک کرده و سپس با کلیک بر روی Browse به صورت پیش فرض وارد بخش Documents می شوید .

   2. در بخش Documents پوشه ای به نام Custom Office Templates وجود دارد که می توان پروژه الگو را در این مسیر بارگذاری کرد ( البته می توانید در مسیر دیگری هم بارگذاری را انجام دهید ولی پیشنهاد می شود از مسیر گفته شده در بخش Custom Office Templates استفاده شود)

3. در پنجره Save As پس از تعیین نام جهت فایل الگو در بخش Save as type بر روی Project Template کلیک کرده و سپس بر روی Save کلیک کنید.

4. در پنجره Save As Template هر چک باکسی که خواستید را فعال کرده و بر روی Save کلیک کنید.

5. برنامه زمانبندی الگو را ببندید. 6. در ادامه مسیر باید برای مایکرسافت پراجکت مسیر بارگذاری الگوها را مشخص کنیم. برای این کار از مسیر File > Options > Save در بخش Save templates با استفاده از Browse مسیر نگهداری فایل های الگو را مشخص می کنیم.

7. برای مشاهده فایل الگو و استفاده از آن از منوی File > New استفاده کرده و در صفحه New بر روی Personal کلیک کنید در این بخش می توانید الگوهای زمانبندی را مشاهده کرده و با کلیک بر روی الگو و انتخاب تاریخ شروع پروژه و در نهایت کلیک بر روی Create پروژه جدید را بر اساس الگوی ذخیره شده ایجاد کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

سبد خرید
پیمایش به بالا
Scroll to Top