مشاهده ساختار شکست کار (WBS) در نمای Resource Usage

 در این آموزش از سایت گستره نگار می خواهیم به نحوه مشاهده ساختار شکست کار (WBS) در نمای Resource Usage بپردازیم.

نمای Resource Usage نمایی جهت مشاهده تمام منابع پروژه به همراه فعالیت‌های محول شده به هر منبع است. در سمت راست این نما جدول زمانی وجود دارد که این امکان را فراهم می کند تا بتوان مواردی مانند Work و Cost را در طول زمان مشاهده کرد.

با این حال، نمای Resource Usage یک قابلیت را به صورت پیش فرض ندارد. فعالیت‌های اختصاص داده شده به هر منبع را نمایش می دهد، اما خلاصه فعالیت (Summary Task) فعالیت های پروژه را نمایش نمی دهد. به عبارت دیگر نمی توان WBS را برای فعالیت‌های اختصاص داده شده به هر منبع مشاهده کرد.

به عنوان مثال، در نمای Resource Usage پروژه که در شکل زیر نشان داده شده است، می توان تمام فعالیت‌های اختصاص داده شده به منبع 1 و منبع 2 را مشاهده کرد ، ولی امکان مشاهده خلاصه فعالیت مربوط به هر فعالیت اختصاص داده شده به فرد وجود ندارد.

در سال‌های گذشته مایکروسافت قابلیتی به نام Assignments Keeping Outline Structure را در نسخه‌های قبلی مایکروسافت پراجکت معرفی کرد. این قابلیت این امکان را فراهم ‌می کند تا بتوان خلاصه فعالیت مرتبط با هر فعالیت را در نمای Resource Usage مشاهده کرد.

 برای استفاده از این قابلیت مراحل زیر را انجام دهید:

  1. در تب View بر روی نمای Resource Usage کلیک کنید.

      2. در قسمت Data ، در بخش Group by با کلیک بر روی منوی آبشاری Assignments Keeping Outline Structure را انتخاب کنید.

نتیجه تغییر در گروه بندی به صورت زیر می‌باشد.

شرکت گستره‌نگار تولید کننده نرم‌افزار پرنیان تقویم شمسی مایکروسافت پراجکت جهت دستیابی کاربران به آموزش‌های تکمیلی، مجموعه آموزش مایکروسافت پراجکت لیندا را ترجمه و صداگذاری و علاوه بر بارگذاری در کانال آپارات، در بخش‌های مختلف وبلاگ شرکت نیز قرار داده است. برای دیدن تمامی قسمت‌های آموزش مایکروسافت پراجکت به کانال آپارات ما مراجعه نمایید. کل مجموعه شامل سیزده فصل و هفتاد و شش قسمت می باشد که تمامی قسمت‌ها به مرور زمان به صورت فارسی و دوبله در کانال آپارات و وبلاگ شرکت گستره‌نگار منتشر شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

سبد خرید
پیمایش به بالا
Scroll to Top