تداخل تغییر ساعت رسمی کشور در شیرپوینت

با توجه به عدم تغییر ساعت رسمی کشور سایت های مبتنی بر شیرپوینت در صورتی که از تایم تهران استفاده کنند در تاریخ ها دچار مشکل خواهند شد. فرقی هم ندارد که از چه تاریخی استفاده می کنید. بصورت پیشفرض شیرپوینت تغییر ساعت را در تایم تهران در ساعت 23:59:59 انجام می دهد (کم کردن 60 دقیقه) و مجدد در روز سوم ماه نهم و در ساعت 23:59:59 به حالت استاندارد بر می گرداند. این کار 2 مشکل عمده را برای کاربران ایجاد می کند اول اینکه اگر تاریخ 28 اسفند یا 19 مارچ را انتخاب کنید به دلیل کم کردن یک ساعت به روز قبل بر می گردد. دوم اینکه اگر مانند سال 1402 دولت تصمیم به عدم تغییر ساعت بگیرد دچار مشکل می شویم.

رفع مشکل

  برای رفع مشکل  تغییر تاریخ 28 اسفند به 27 اسفند باید ساعت زمان تغییر را DaylightTime را برای تایم تهران به 22:59:59 تغییر دهید. بدون منظور می توانید فایل Timezone.xml را به منظور تغییر در تگ <DaylightTime> تایم تهران اصلاح کنید. برای این منظور می توانید از مقاله سایت مایکروسافت کمک بگیرید.
  * مسیر فایل : C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\web server extensions\16\CONFIG (برای نسخه های  Sharepoint 2016 به بالا)
در صورتی که تمایل ندارید فایل را خودتان تغییر دهید برای حذف تگ می توانید از فایلی که ما در شرکت گستره نگار حامی پرنیان آماده کرده‌ایم استفاده کنید.
  1. ابتدا فایل را از اینجا دانلود کنید.
  2. سپس به محل فایل اصلی (مسیر در بالا گفته شده است) بروید.
  3. از فایل اصلی یک کپی نگه دارید
  4. فایل جدید را جایگزین کنید
  5. IISRESET فراموش نشود.
امیدوارم این مقاله به شما کمک کند.  

تکمیلی :

  در صورتی که می خواهید تنها برای یک سال مشخص تنظیمات را انجام دهید. می توانید یک تگ مخصوص برای این امر اضافه کنید. این کار یک خوبی دارد و آن این است که اگر سال آینده، تغییر ساعت به روال عادی و اعمال Daylight saving برگردد نیاز به تغییر فایل نیست ولی اگر این روند ادامه پیدا کند شما مجبور خواهید شد برای این منظور هر سال مخصوصی همان سال را اضافه کنید. برای نمونه برای سال 2023 یا 1402

<History Year="2023" Name=tehran2023">

<Bias>-210</Bias>

<StandardTime>

<Bias>0</Bias>

<Date>

<Month>9</Month>

<Day>4</Day>

<Hour>23</Hour>

<Minute>59</Minute>

<Second>59</Second>

<Milliseconds>999</Milliseconds>

<DayOfWeek>1</DayOfWeek>

</Date>

</StandardTime>

</History>

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

سبد خرید
پیمایش به بالا
Scroll to Top