مشکل تقویم شمسی در کنترل انتخاب ماه در داینامیکس

مشکلی در کنترل انتخاب تاریخ در فارسی‌ساز پرنیان برای مایکروسافت داینامیکز وجود دارد. این مشکل در واقع در نمای ماه این کنترل دیده میشود. یعنی وقتی کاربر میخواهد ماه را از این نما انتخاب کند. در واقع تا پیش از تغییری که در اینجا به آن پرداخته میشود، در این قسمت هنوز از تقویم شمسی پشتیانی نشده است. سال به صورت میلادی نمایش داده میشود، و ماه‌ها تنها اسامی فارسی دارند و عملکردشان هنوز میلادی است:

 

 

با تجربه‌ای که از قبل در خصوص تقویم شمسی در اپ‌های مایکروسافت داینامیکز داریم میدانیم که این کنترل در واقع بخشی از لایبراری fluent مایکروسافت است که بر روی github موجود است. اشکالات درواقع مروبوط میشوند به کنترل CalendarMonth.base.tsx در این لایبراری که تصویر آن اینجا نمایش داده شده است.

البته میدانیم که این فایل در مایکروسافت داینامیکز در واقع بخشی از وب‌ریسورس office_ui_date_time است. در این فایل این کامپوننت به صورت فشرده شده قرار داده شده است:

 

مشخص شد که برای فارسی شدن سال کافیست تابع formatYear در کلاس dateTimFormatting تصحیح شود. قبلا از اینکار بدلایلی اجتناب کرده بودیم. بنابرای کافی بود این بخش اضافه شود:

 

پس از آن معلوم شد که لازم است تابع onSelectMonth تصیحی شود.

 

این تصحیح به شکل زیر انجام شد:

 

این تصحیحات در نسخه 10.0.1 به بعد اعمال شده است. برای دریافت این نسخه با همکاران در گستره‌نگار تماس بگیرید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

سبد خرید
پیمایش به بالا
Scroll to Top