پارادو مشکل تقویم شمسی در اُدو ۱۴

متوجه شدیم که ماژول تقویم شمسی پاراُدو در نسخه‌ی ۱۴ دچار مشکل میشود. به ترتیبی که وقتی این ماژول نصب میشود باعث بروز برخی خطاهای سیستمی در اُدو میشود. جزئیات این اشکال در این مطلب بررسی میشود، اما اگر صرفا میخواید این مشکل را حل کنید، لازم است فایل fa.js تصحیح شده را در فولدر server\odoo\addons\web\static\lib\moment\locale قرار دهید، با اینکار مشکل حل خواهد شد.

اما مشکل از آنجایی بوجود آمده است که در نسخه‌ی ۱۴، اُدو جزئیات منطقه‌ای در خصوص تاریخ را لحاظ میکند، این جزئیات برای زبان فارسی شامل علائم عددی هم میشود، به این ترتیب تاریخها با اعداد فارسی نمایش داده میشوند. متاسفانه افزونه‌ی moment برای زبان فارسی با این موضوع سازگار نیست و نمیتواند این اعداد را بدرستی تشخیص دهد. این ناسازگاری باعث میشود که تبدیل تاریخ از متن به فیلد تاریخ دچار اشکال شود، و خطاهای ذکر شده در بالا به همین خاطر بروز میکنند. برای رفع این مشکل فعلا تصمیم گرفتیم با تغییر در فایل fa.js تبدیل اعداد به کاراکترهای فارسی را غیرفعال کنیم، اینکار با کامنت کردن بخشی از فایل انجام شده است:

البته برای حل این مشکل میشد که از روش‌های دیگری هم استفاده کرد، مثلا moment-jalali را برای این موضوع تصحیح کرد، اما به دلایل زیر تصمیم گرفتیم که از این روش استفاده کنیم:

  • اول اینکه نمایش تاریخها با علائم فارسی در حالیکه اعداد دیگر سیستم همچنان با علائم و دیجیت‌های انگلیسی نمایش داده میشودند، خیلی جالب به نظر نمیرسید.
  • دوم اینکه به نظر ما میرسد که تصحیح اصولی moment برای تقویم شمسی نیازمند تغییرات اساسی‌تری است که فعلا در حوصله‌ی این پیاده‌سازی نیست.

صزفا جهت اطلاع اشاره میشود که میشد با تغییر در فایل moment-jalai به شکل زیر، هم مشکل را حل کرد:

در این تغییر عملیات جایگذاری علائم عددی همواره انجام میشود. اما دقت کنید که با اینکار هربار تاریخی نمایش داده میشود، این عملیات جایگذاری صورت میگیرد که به نظر ما بی‌حاصل است.

 

توضیحات:

  • پاراُدو یک پروژه‌ی متن باز برای بومی سازی اُدو است.
  • ماژول تقویم شمسی، امکان استفاده از تقویم شمسی در اُدو را فراهم میکند.
  • اُدو (Odoo) یک ای‌آر‌پی متن باز است.

4 دیدگاه دربارهٔ «پارادو مشکل تقویم شمسی در اُدو ۱۴»

  1. با سلام
    چطور odoo رو نصب کردم ربان هم فارسی است ولی تقویم هنوز میلادی است جطوری می تونم جلالی (شمسی) کنم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

سبد خرید
پیمایش به بالا
Scroll to Top