پرنیان : اشکال تقویم شمسی در نمودارهای داینامیکز (MS Dynamics)

پرنیان یک ابزار فارسی‌ساز است. پرنیان برای داینامیکز، زبان فارسی و تقویم شمسی را برای مایکروسافت دانیامیکز ارائه میکند. یکی از این امکانات تقویم شمسی در نمودارهای مایکروسافت داینامیکز است.

مهمترین نکته در تقویم شمسی برای چارت‌ها در مایکروسافت داینامیکز رعایت محدوده‌ی ماه و سال در جستارهای تجمعی (aggregate query) است. مثلا وقتی قرار است نمودار ستونی فروش بر حسب ماه نمایش داده شود، جستاری تجمعی برای مقدار فروش بر حسب ماه اجرا میشود. طبیعی است که بخاطر عدم تطابق ماه‌ها شمسی و میلادی این نتیجه‌ی این جستار در این دو تقویم متفاوت خواهد بود. با تصحیح این عملکرد در سمت سرور، عملا اطلاعات به شکل درست (تقویم شمسی) به سمت کلاینت فرستاده می‌شود.

در سمت کلاینت معمولا کار پیچیده‌ای انجام نمیشود. در مورد چارت‌ها تنها مسئله‌ی فرمت کردن اطلاعات است، مثلا اسامی ماه‌ها بایستی تنظیم شود. شکل زیر قسمتی از نمونه پاسخ سرور را نشان میدهد. (این معمولا پاسخی به http://crm365/GN/XRMServices/2011/Organization.svc/web است.)

در این پاسخ اطلاعات مربوط به ماه ۳ از سال ۱۳۹۳ آمده است. برنامه برای نمایش نمودار لازم است این داده را برای "خرداد ۱۳۹۳" نمایش دهد. عملیات مربوط به تنظیم مدل اطلاعاتی چارت در app.js انجام میشود. شکل زیر این بخش را نشان میدهد

 

در حین اجرای createChatModel اطلاعات مربوط به اسامی ماه‌ها نهایتا در legacy.js و به شکل زیر بدست می‌آید:

 

معلوم میشود که اسامی ماه‌ها نهایتا از منابع ترجمه استخراج میشوند:

متاسفانه در ترجمه‌ی قبلی داینامیکز، این اسامی همانطور که در بالا مشخص است به شکل "ژانویه،فوریه...." ترجمه شده است. این باعث میشود که در چارت‌ها مثلا به جای "خرداد ۱۳۹۳"، عبارت "مارس ۱۳۹۳" نشان داده شود.

این اشکال یعنی نمایش اشتباه نام ماه‌ها در نمودارها در نسخه ۹٫۰٫۶ پرنیان برطرف شده است. شما می‌توانید با تماس با ما آنرا دریافت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

سبد خرید
پیمایش به بالا
Scroll to Top